Tipariti aceasta pagina

Cate dulciuri au voi sa manance copiii? Alternative dulci sanatoase pentru buna crestere a copilului vostru

Publicat in Sfatul medicului
Citit 1246 ori

Copiii iubesc dulciurile! Este un lucru stiu de toata lumea, insa cercetatorii au venit si cu o explicatie pentru acest fenomen: in copilarie exista o nevoie biologica de dulce.

In perioadele de crestere accelerata, organismul copiilor are nevoie de un aport mult mai mare de calorii si astfel  apare nevoia de dulciuri in cantitati mult mai mari. Pe masura ce copiii inainteaza in varsta scade si rata de crestere si implicit apare o scadere a dorintei de dulce.

Majoritatea copiilor obtin aproximativ 20% din caloriile zilnice, din zahar, potrivit unui studiu publicat in Journal of American Dietetic Association. Mai exact, acest lucru inseamna ca in medie un copil consuma chiar si pana la 40 de kilograme de zahar rafinat pe an.

 Consumul de zahar, la copii, trebuie limitat la 150-200 de calorii pe zi, echivalentul a aproximativ trei cubulete de ciocolata sau patru bomboane.

„Nu va lasati pacaliti atunci cand alegeti dulciurile potrivite pentru cei mici. Iaurtul cu fructe si batoanele dulci cu cereale va pot induce in eroare deoarece aparent sunt alegeri sanatoase pentru alimentatia micutilor, insa, in realitate ele contin foarte mult zahar. De asemenea nu uitati, atunci cand cititi etichetele dulciurilor pe care le cumparati pentru cei mici, ca termeni precum lactoza, zaharoza , maltroza sau glucoza reprezinta carbohidrati, implicit zahar. Nu trebuie sa faceti abuz nici de produsele cu indulcitori artificiali – zaharina, sorbitol, deoarece acestia pot dauna dintilor micutilor”, a explicat dr. Anca Daniela Lungeanu, medic specialist diabet zaharat, nutritie si boli metabolice din cadrul Centrului Medical Focus.


Exista si dulciuri sanatoase!

  • Salata de fructe reprezinta un desert foarte bun pentru cei mici. Trebuie sa stiti insa ca, in cazul copiilor, aspectul conteaza foarte mult asa ca pregatiti o salata cat mai colorata si serviti-o in boluri in forme amuzante. Optati pentru afine, capsuni, mure, struguri, mere, banane si portocale atunci cand va decideti asupra unui desert dulce sanatos.
  • „Incercati sa ii faceti pe cei mici sa iubeasca fructele apeland la mici trucuri: oferiti-i celui mic fructe uscate precum stafidele, caisele sau prnele, insa nu exagerati cu portiile, o singura data pe zi este suficient sa ii dati astfel de delicii dulci”, a explicat specialistul Centrului Medical Focus.
  • Inventati deserturi sanatoase: puteti incerca sa faceti piure de fructe fara sa adaugati zahar, sau puteti combina fructe maruntite in iaurt.

Renuntati la sucuri!

„Este important ca micutii sa fie bine hidratati insa, pentru acest lucru nu trebuie sa apelati la sucuri. Optati pentru apa minerala sau plata, lapte semi-degresat sau degresat, sau suc natural de fructe neindulcit.

Pentru a varia bauturile pe care i le dati copilului, puteti incerca sa faceti si o combinatie de iaurt natural, fructe de padure si o lingurita de miere. O alta reteta sanatoasa este cea de milkshake facut in casa: amestecati lapte degresat cu piure de fructe”, potrivit dr. Anca Daniela Lungeanu.