Tipariti aceasta pagina

Alimente care mentin frumusetea parului

Publicat in Sfatul medicului
Citit 2213 ori
Exista alimente care te ajuta sa ai un par matasos, frumos si stralucitor. Alternarea acestora este o abordare cu cele mai bune rezultate.

O dieta echilibrata compusa din proteine, fructe, legume, cereale integrale, carne de peste si lactatele cu grasimi reduse, pastreaza parul sanatos.

Centrul medical Focus recomanda cateva alimente care vor avea numai proprietati benefice asupra podoabei capilare:

Carnea de somon: cand vine vorba despre alimente care iti fac parul sa straluceasca, somonul poate fi greu de surclasat, fiind o sursa sigura de acizi grasi Omega 3, proteine, vitamina B12 si fier. Acizii esentiali de Omega 3 sunt antioxidanti puternici, care previn procesul de imbatranire. Ei sunt necesari pentru mentinerea sanatatii scalpului, iar deficitul poate duce la uscarea si tocirea suvitelor.

 

Caracteristici asemanatoare carnii de somon are si carnea altor pesti precum tonul, heringul dar si algele marine.

O sursa extraordinara de sanatate a parului este reprezentata si de legumele verzi proaspete precum broccoli, spanac, varza de Bruxelles si salata verde, bogate in vitaminele A, C si B, care hranesc firul de par, regularizand productia de sebum, care actioneaza ca un balsam natural asupra parului.

Ouale: in orice forma ar fi gatite, ouale au nutrientii necesari parului sanatos si sunt sursa perfecta de proteine si vitamina B12.

Orezul brun si implicit painea neagra: ne referim la cerealele integrale. In primul rand, acestea contin toti nutrientii necesari si fibre benefice dietei, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.

Fasolea: in special fasolea rosie si lintea, nu doar ca aduc aportul necesar de proteine dar la acesta se mai adauga fierul, zinc si biotina, o vitamina ce intareste parul fragil.

Carenta acestor elemente necesare sanatatii parului si un aport redus de proteine, nu doar ca vor avea ca rezultat aspectul aspru al parului dar vor determina ruperea si caderea acestuia. Recomandam o dieta de toamna care sa includa zilnic cel putin unul dintre alimentele descrise.